Osoby zainteresowane skorzystanie z dotacji w programie „Czyste Powietrze” mogą złożyć wniosek samodzielnie lub w urzędzie gminy, z pomocą pracownika. Przed wizytą w gminie należy zgromadzić dokumenty i informacje niezbędne do złożenia wniosku.
Poniżej prezentujemy spis niezbędnych informacji - listę do wydrukowania można pobrać tutaj:
1) Dane ogólne:
a) Dane wnioskodawcy:
Numer PESEL
Numer kontaktowy
Adres e-mail (wraz z hasłem – podczas wizyty konieczne będzie zalogowanie się na swoją skrzynkę e-mail)
b) Dochody wnioskodawcy:
Wartość rocznego dochodu, w tym niepodlegającego opodatkowaniu
Rodzaj PIT na podstawie którego został wykazany dochód.
W przypadku prowadzenia gospodarstwa rolnego – liczba ha przeliczeniowych.
c) Dane małżonka wnioskodawcy – nr PESEL (również w przypadku gdy małżonkowie posiadają rozdzielność majątkową)
2) Dane budynku:
Dokładny adres
Numer księgi wieczystej
Numer działki
Rok wystąpienia o zgodę na budowę / data zgłoszenia budowy
Powierzchnia całkowita budynku / lokalu mieszkalnego
Powierzchnia wykorzystywana na prowadzenie działalności gospodarczej
Liczba miesięcy w roku wykorzystania części budynku na cele prowadzonej działalności gospodarczej
3) Nr rachunku bankowego wnioskodawcy
4) W przypadku osób uprawnionych do podwyższonego poziomu dofinansowania – odpowiednie zaświadczenie wydane przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej.
5) W przypadku inwestycji już rozpoczętych – data poniesienia pierwszego kosztu (tj. data wystawienia pierwszej faktury lub równoważnego dokumentu księgowego).
6) Dane dotyczące przedsięwzięcia:
a) Jeżeli wymianie podlega źródło ciepła:
rodzaj nowego ogrzewania,
informacja czy konieczne jest wykonanie przyłącza np. do sieci gazowej,
informacja czy niezbędne jest wykonanie dokumentacji projektowej,
w przypadku kotła na pellet – informacja o emisyjności planowanego do zakupu urządzenia (powyżej/poniżej 20 mg/m3),
informacja czy modernizacji podlega instalacja centralnego ogrzewania (w tym kolektory słoneczne) i instalacja do przygotowania ciepłej wody użytkowej,
b) Informacja czy planowane jest zamontowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła,
c) Informacja czy planowany jest zakup mikroinstalacji fotowoltaicznej.
d) Jeżeli planowane jest ocieplenie ścian/dachu/stropu – wielkość ocieplanej powierzchni.
e) Jeżeli planowana jest wymiana okien/drzwi – powierzchnia.
f) Informacja czy planowane jest wykonanie:
audytu energetycznego,
dokumentacji projektowej (np. dotyczącej przebudowy konstrukcji dachu pod ocieplenie, modernizacji instalacji wewnętrznej c.o. lub c.w.u., wymiany źródła ciepła, wentylacji mechanicznej)
7) Oświadczenia współwłaścicieli nieruchomości o wyrażeniu zgody na realizację przedsięwzięcia.
8) W przypadku ustawowej wspólności majątkowej – oświadczenie współmałżonka Wnioskodawcy.
Uwaga! W celu złożenia wniosku w Urzędzie Gminy Oświęcim konieczne jest wcześniejsze umówienie terminu pod numerem telefonu 33/844-95-76.