Uzyskane dane posłużą lepszemu działaniu w walce ze smogiem, zarówno na szczeblu lokalnym, jak i ogólnokrajowym.
Deklarację można złożyć od 1 lipca 2021 r. w formie elektronicznej poprzez stronę www.zone.gunb.gov.pl lub w formie papierowej w Urzędzie Gminy (druki dostępne są do pobrania na dole strony). W przypadku budynków już istniejących należy tego dokonać w terminie do końca czerwca 2022 r. Dane dotyczące nowopowstałych obiektów należy uzupełnić w ciągu 14 dni od uruchomienia źródła ciepła.
W deklaracji należy wymienić wszystkie źródła ciepła użytkowane w budynku – dotyczy to zarówno kotłów centralnego ogrzewania, jak i kominków czy pieców kaflowych. Ewidencja obejmuje urządzenia na wszystkie rodzaje paliwa – zgłosić musimy zarówno piec węglowy, jak i pompę ciepła.
W przypadku budynków, których właścicielem jest więcej niż jedna osoba, wystarczy, że deklarację złoży jeden ze współwłaścicieli. Nie spełnienie obowiązku złożenia deklaracji, może skutkować mandatem w wysokości 500 zł lub nawet grzywną 5000 zł.
Szczegółowych informacji udzielają pracownicy Wydziału Zagospodarowania Przestrzennego i Ochrony Środowiska, pod numerem telefonu 33/844-95-27 lub mailowo: powietrze@gminaoswiecim.pl
Zachęcamy do zapoznania się z broszurą informacyjną.
Zrealizowano w ramach projektu „Wdrażanie Programu ochrony powietrza dla województwa małopolskiego – Małopolska w zdrowej atmosferze” LIFE-IP MALOPOLSKA / LIFE 14 IPE PL 021 dofinansowanego ze środków programu LIFE Unii Europejskiej oraz środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.