W związku z ocenami energetycznymi, realizowanymi na terenie Gminy w ramach Poddziałania 4.4.3 Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2022 przez firmę Niezależni Doradcy Energetyczni Sp. z o.o., zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi sposobu wykonania oceny oraz możliwości zapoznania się i weryfikacji jej wyników.
-
Pierwsza wizyta u mieszkańca – wizja lokalna:
-
Kluczowe jest, aby podczas tej wizyty był właściciel budynku lub osoba upoważniona (powinna posiadać odpowiednie upoważnienie na piśmie od właściciela).
-
Audytor ma obowiązek posiadać przy sobie imienne oświadczenie wystawione przez Gminę, informujące, że dany audytor pracuje w porozumieniu z Gminą w celu przeprowadzenia ocen energetycznych.
-
Audytor zbiera dane dotyczące budynku, dokonuje pomiarów i wpisuje je do ankiety.
-
Właściciel/osoba upoważniona powinna na zakończenie wizyty sprawdzić, czy wpisane dane są prawidłowe.
-
Właściciel/osoba upoważniona potwierdza własnoręcznym podpisem prawidłowość prowadzonych danych.
-
Ważne jest, żeby podczas wizji lokalnej nie była to przypadkowa osoba, która akurat jest w domu, ponieważ może nie mieć wystarczającej wiedzy dotyczącej budynku lub planowanych prac remontowych.
-
-
Na tym etapie właściciel/osoba upoważniona nie podpisuje żadnych innych dokumentów, oświadczeń, zgody na przetwarzanie danych osobowych.
-
Audytor nie udziela żadnych informacji o zasadach i terminie uzyskania dotacji, w tym w szczególności o możliwej wysokości dofinansowania, sposobach dokumentowania rozliczania dotacji. Udzielanie takich informacji to wyłączna kompetencja Gminy.
-
Zamawiający zaleca, w przypadku niewłaściwego postępowania ze strony audytora, zapisanie jego imienia i nazwiska, i zgłoszenie do Wykonawcy lub Gminy.
-
-
Druga wizyta u mieszkańca – przedstawienie wyników oceny:
-
Kluczowe jest, aby podczas tej wizyty był właściciel budynku lub osoba upoważniona (powinna posiadać odpowiednie upoważnienie na piśmie od właściciela).
-
Audytor ma obowiązek posiadać przy sobie imienne oświadczenie wystawione przez Gminę, informujące, że dany audytor pracuje w porozumieniu z Gminą w celu przeprowadzenia ocen energetycznych.
-
Dokument oceny energetycznej ma być prezentowany w wersji papierowej w całości.
-
Właściciel/osoba upoważniona powinna sprawdzić prawidłowość wprowadzonych
do oceny danych adresowych, parametrów techniczno-użytkowych budynku oraz zdjęć. -
Audytor przedstawia i omawia z właścicielem/osobą upoważnioną wyniki oceny energetycznej, w tym w szczególności przedstawia obliczoną moc kotła.
Jeśli z obliczeń wynika, że w budynku należy przeprowadzić określone prace termomodernizacyjne, audytor przedstawia możliwe warianty. -
Właściciel/osoba upoważniona podpisuje oświadczenie, które jest wyrażeniem zgody lub braku zgody na zaproponowany wariant termomodernizacji.
-
W przypadku braku potrzeby dokonania w budynku prac termomodernizacyjnych – sam podpis właściciela/osoby upoważnionej.
OŚWIADCZENIE WŁAŚCICIELA/OSOBY UPOWAŻNIONEJ KOD99999 miesiąc raport. …………………………………………………………………………………………………………………………………………………… imię i nazwisko właściciela lub osoby upoważnionej (drukowanymi literami) gmina, miejscowość, ulica nr domu □ POTWIERDZAM ZAPOZNANIE SIĘ Z WYNIKAMI OCENY ENERGETYCZNEJ □ WYRAŻAM ZGODĘ NA ZAPROPONOWANY WARIANT TERMOMODERNIZACJI □ NIE WYRAŻAM ZGODY NA ZAPROPONOWANY WARIANT TERMOMODERNIZACJI □ PRACE TERMOMODERNIZACYJNE NIE SĄ WYMAGANE ………………………………………………………………….. (czytelny podpis właściciela/osoby upoważnionej) □ Odmowa podpisu ..……………. Nr audytora Uzasadnienie odmowy podpisu lub niewyrażenia zgody: …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
….………..………………………………… Pieczątka firmy NDE sp. z o.o. |
-
-
Na tym etapie właściciel/osoba upoważniona nie podpisuje żadnych innych dokumentów, oświadczeń, zgody na przetwarzanie danych osobowych.
-
Audytor nie zostawia egzemplarza oceny w wersji papierowej lub elektronicznej mieszkańcowi. Obydwa egzemplarze oceny najpierw składane są w Gminie
do rozliczenia.
-
-
Reklamacja
-
Właściciel/osoba upoważniona ma prawo, podczas drugiej wizyty, zgłosić reklamację.
-
Reklamacja jest uzasadniona w przypadku:
-
-
-
wpisania do oceny energetycznej błędnych danych adresowych,
-
wpisania do oceny energetycznej błędnych parametrów techniczno-użytkowych budynku,
-
załączenia niewłaściwych zdjęć np. innego budynku,
-
dokonania błędnych obliczeń,
-
sformułowania błędnych wniosków.
-
-
-
Wniosek o reklamację może być złożony na formularzu oświadczenia lub w innej formie papierowej czy elektronicznej.
Właściciel/osoba upoważniona, w przypadku zgłoszenia reklamacji w formie papierowej (forma papierowa reklamacji jest co do treści i załączników tożsama
z formą elektroniczną zamieszczoną na stronie:
http://niezalezni.org.pl/pl/strona/zgloszenie-reklamacyjne , otrzymuje potwierdzenie złożenia reklamacji.
..……………. Nr audytora
Gmina: …………………………………………………… Miejscowość: ………………………………………………. Ulica: …………………………………………………………… Nr domu: …………………………………………………….. Nazwisko: ……………………………………………………. Imię: ……………………………………………………………. Nr telefonu: …………………………………………………. e-mail (jeśli posiada) ……………………………………. Nr oceny: _ _ _ _ _ / _ _ _ / _ _ _
□ ZGŁASZAM REKLAMACJĘ WYKONANEJ OCENY – data …………………………
Powód reklamacji: błędne wprowadzenie danych dot. stanu obecnego ☐ przegrody
☐ system grzewczy
☐ system przygotowania ciepłej wody użytkowej
☐ moc kotła
☐ system wentylacji
☐ inne
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
………………………………………………………………….. (czytelny podpis właściciela/osoby upoważnionej) |
-
Zaleca się, aby wniosek o reklamację zawierał wskazanie konkretnego błędnego punktu oceny energetycznej.
-
Zamawiający zaleca posiadanie przez audytora ankiety z danymi zebranymi podczas wizji lokalnej, dzięki czemu będzie możliwa weryfikacja danych zawartych w ankiecie i wstępna ocena czy reklamacja jest zasadna.
-
W przypadku reklamacji złożonej przez właściciela wynikającej m.in. z błędnego wprowadzenia danych, błędnych obliczeń i wniosków, Wykonawca ma obowiązek poprawić ocenę energetyczną budynku na własny koszt w terminie 3 dni roboczych od zgłoszenia reklamacji.
-
W przypadku, gdy reklamacja zgłoszona przez właściciela/osobę upoważnioną jest niezasadna, Wykonawca informuje o tym fakcie zgłaszającego reklamację właściciela/osobę upoważnioną oraz Wnioskodawcę (Gminę) mailowo o powodzie odrzucenia reklamacji.
-
Wniosek o ponowną weryfikację oceny:
-
Właściciel/osoba upoważniona ma prawo zgłosić żądanie ponownej weryfikacji oceny.
-
Żądanie ponownej weryfikacji oceny jest uzasadnione w przypadku wystąpienia sytuacji, która nie wiąże się obiektywnymi błędami po stronie Wykonawcy.
-
Wniosek o ponowną weryfikację odbywa się pisemnie poprzez złożenie adnotacji na ocenie energetycznej „nie akceptuję wyniku oceny oraz proszę o ponowną weryfikację oceny przez innego audytora” oraz podpis właściciela/osoby upoważnionej.
-
Wniosek o ponowną weryfikację powinien zawierać odpowiednie uzasadnienie.
-
Wykonawca przekazuje wniosek o ponowną weryfikację do Zamawiającego.
-
Ponowna weryfikacja oceny wymaga zgody Zamawiającego.
-
Termin na wykonanie ponownej oceny przez innego audytora to 11 dni kalendarzowych od momentu zgłoszenia i akceptacji przez Zamawiającego.
Dodatkowe informacje można uzyskać w Urzędzie Gminy Oświęcim (Ekodoradca – Pani Żelisława Noworyta, pokój nr 26, tel. 33/844-95-66, e-mail: z.noworyta@gminaoswiecim.pl). Z Wykonawcą ocen energetycznych można skontaktować się drogą telefoniczną (tel. 12/345-49-72) lub elektroniczną (e-mail: biuro@niezalezni.org.pl, strona internetowa: http://niezalezni.org.pl/).
Zrealizowano w ramach projektu „Wdrażanie Programu ochrony powietrza dla województwa małopolskiego – Małopolska w zdrowej atmosferze” / LIFE-IP MALOPOLSKA / LIFE14 IPE PL 021 dofinansowanego ze środków programu LIFE Unii Europejskiej.
Załaczniki: